De toekomst is nu. Dat beseft Eneco maar al te goed. Daarom zetten we alles op alles om in 2035 klimaatneutraal te zijn. Werk je bij Customer Services, dan speel je hierin een cruciale rol. Jij helpt klanten bij hun persoonlijke energietransitie. Wil jij het verschil voor de klant maken? Dan ben je hier helemaal op je plek.
De afdeling Customer Services staat in het midden van de energietransitie. We helpen onze klanten bij vragen over hun energieverbruik en energierekening. Denken mee hoe ze kunnen verduurzamen, en zoeken samen naar een oplossing bij een betalingsachterstand. Wat we horen, vertalen we door naar de rest van de organisatie.
Daarvoor gebruiken we de schat aan data en de nieuwste innovaties, zoals voice bots en process mining. Jij vertegenwoordigt dus de stem van de klant en draagt zo bij aan een betere wereld. Daar kom je ’s ochtends je bed wel voor uit!
De afdeling Customer Services bestaat uit drie domeinen: Back Office, Credit Management en Customer Care. Welke past bij jou?
Bellen, mailen, chatten en appen – bij de afdeling Customer Care staat de klantervaring verbeteren centraal. Als klantexpert beantwoord je de vragen en los je de problemen op van onze klanten. Van consument tot grootzakelijk. Ook houd je je bezig met het continu verbeteren van onze klantervaring. Of je nu data expert, learning expert of capaciteitsmanager bent. Het effect van je werk zie je terug in de klanttevredenheidsscores en andere performance indicatoren zoals First Time Right & Quality. Zo houden we onszelf scherp en blijft de afdeling in beweging.
Bij de Back Office doen we alles om te zorgen dat onze klanten, van consument tot grootzakelijk, tijdig een juiste en volledige factuur krijgen voor alle producten en diensten die zij bij ons afnemen. En daar komt veel bij kijken: contractvoorwaarden aanpassen, meterstanden en verbruiken monitoren en corrigeren, overheidsmaatregelen invoeren en facturatieprocessen in goede banen leiden. Zo dragen wij met o.a. backoffice specialisten, data analisten en proces experts bij aan tevreden klanten, het behouden van onze “license to operate” en het versnellen van de energietransitie.
Kan een klant zijn rekening niet in één keer betalen? Dan neemt de afdeling Credit Management het over. Hier zetten we alles op alles om samen met de klant tot de best passende oplossing te komen. En dat is empathisch werk, want je verplaatst je in de situatie van de klant en gaat het gesprek aan over zijn financiële situatie. Een baan waar je dus écht iets voor de ander kunt betekenen. Voldoening gegarandeerd!
“Customer Services is een springplank naar de rest van de organisatie en daar ben ik trots op. We noemen het ook wel ‘the new talent factory’”, vertelt Sandra, director Customer Services. “Als je zo nauw met de klant hebt samengewerkt, beschik je over de juiste skills om door te groeien naar een volgend team. Want op élke afdeling binnen Eneco heb je een hart voor de klant nodig.”
Voor een goede werking en het anoniem analyseren van onze website plaatsen wij noodzakelijke en functionele cookies,
die geen gevolgen hebben voor je privacy.
Wij gebruiken meer cookies, bijvoorbeeld om onze website voor jou relevanter te maken, het mogelijk te maken content via
social media te delen en jou relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden.
Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op "Accepteer alle cookies" te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid en onze privacyverklaring.