Meer dan ooit vraagt de wereld om duurzame energie. Eneco loopt daarin voorop en wil in 2035 compleet klimaatneutraal zijn. Met voor alle klanten betaalbare energie, een uitstekende digitale service en een aanbod dat aansluit op hun behoeften. Kom jij ons meehelpen?
Onze marketing afdeling bestaat uit drie domeinen: Proposition marketing, Analytics & Data driven marketing en Customer Experience marketing. De multidisciplinaire domeinen werken samen aan één doel: meerwaarde voor de klant creëren.
Productontwikkeling begint bij waardevolle insights vanuit klantperspectief. Wat Proposition Marketing hier bedenkt is vanuit klant inzicht bedacht en wordt ook echt naar de markt gebracht. Met als doel? Samen succesvolle producten neerzetten waar je écht trots op kunt zijn.
Mooi voorbeeld hiervan is Eneco StukjeZon® waarbij klanten de opbrengst krijgen van een zonnepaneel uit een Nederlands zonnepark. Zo wek je zonne-energie op, ook als je geen geschikt dak hebt, huurt of geen grote investeringen kunt doen.
Gepersonaliseerde marketing begint met klantkennis. Dat is het domein van Analytics & Data driven marketing. We bouwen hard aan een platform waarmee de klant op het juiste moment via het juiste kanaal het juiste aanbod ontvangt. Daarbij maken we gebruik van zowel offline als online gedragsdata en zetten we geavanceerde algoritmes in. Hierdoor helpen we onze klanten stappen te zetten op gebied van duurzaamheid.
Bijvoorbeeld door het geven van gepersonaliseerd advies via De Eneco Omschakelaar®.
Bij Customer Experience draait alles om een optimale digital first klantervaring. We pushen niet, maar bouwen aan een lange termijn relatie. We houden rekening met alles wat voor de klant relevant is - van mogelijkheden tot de financiële situatie.
Zo optimaliseren we onze Eneco app continu. Met behulp van leuke uitdagingen stimuleert de app klanten om hun duurzame doelen te bereiken.
Bij Marketing werken de verschillende domeinen intensief en volgens de agile methode met elkaar samen. Je innoveert veel en bent continue aan het verbeteren. Gebruikersonderzoeken? Hiervoor gebruiken we onze eigen klanten-lab. We zijn veel bezig met data, sturen hierop en leren er samen van. Met supervisie en intervisie houden we elkaar scherp. Zo maken we al onze producten en diensten een stukje beter voor ons klanten.
Voor een goede werking en het anoniem analyseren van onze website plaatsen wij noodzakelijke en functionele cookies,
die geen gevolgen hebben voor je privacy.
Wij gebruiken meer cookies, bijvoorbeeld om onze website voor jou relevanter te maken, het mogelijk te maken content via
social media te delen en jou relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden.
Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op "Accepteer alle cookies" te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid en onze privacyverklaring.