Het is een understatement om te zeggen dat de energiebranche in beweging is. We gaan op termijn van het gas af en onze CO2-uitstoot moet drastisch omlaag. Er verandert dus nogal wat. Wie ons hoofdkantoor Rotterdam binnenloopt, voelt dat direct. Hier wordt aan de toekomst gewerkt. Rond de espressobar in de lichte centrale hal spreken mensen elkaar aan, overleggen even en lopen weer door. De rest van het gebouw voelt net zo dynamisch. Geen werkplek is vast, de vergaderruimtes transparant.
“We weten allemaal wel dat een duurzamer energiemodel de toekomst is”, begint Mario. “Mensen wíllen dat ook wel, maar weten vaak niet waar te beginnen. Verwarmen zonder gas, zelf opwekken en besparen, thuis de auto opladen, kan dat? Hetzelfde geldt voor bedrijven. Hoe verduurzaam je de bedrijfsvoering? Kun je zelf een windmolen neerzetten? Daar liggen kansen. Als Eneco willen we onze klanten helpen om stap voor stap te verduurzamen. Dat kan alleen als wij de beste digitale klantervaring bieden. We streven niet naar minder klantcontact, maar juist naar meer en relevanter klantcontact om zo een continue klantrelatie op te bouwen.”